Vzpomínka na Steve Jobs

Vzpomínka na Steve Jobse



Dnes večer, Apple oznámil, že Steve Jobs, její legendární vůdce, zemřel. Pozor na silný diskuse "Jak žít, než zemřete" - ve kterém Práce nás nutí sledovat naše sny a podívejte se na možnosti v životních neúspěchů, včetně samotné smrti.

Tom Rielly, TED spolutvůrce a brzy Mac fanoušek, píše:

"Steve Jobs změnil můj život úplně a zcela (a samozřejmě, že nejsem jediný). Od chvíle, kdy se představil Macintosh s okouzlující atmosférou, byl jsem posedlý jeho charisma. Věděl jsem, že jeho vynález všechno změní. I když jsem se s ním setkal jen párkrát, cítil jsem hluboký osobní vztah k němu a jeho práci, která přesahuje rozum.

Když jsem se to dnes dozvěděl, cítil jsem se fyzicky špatně a strašně smutný, jeho ženu a děti. Vždycky mu budu vděčný za týmy, které vedl a nám přinesly Mac, iPod, iPad, Pixar, iTunes ... Prostě je to můj hrdina. "

Génius a vizionář

Steve Jobs se narodil 24. února 1955. Později už jako adoptovaný vyrůstal v kalifornském Cupertinu, jež se v dalších letech stalo sídlem jedné z nejznámějších značek na světě. Už jako školák se zajímal o nové technologie. Dokonce při práci na školním projektu neváhal zatelefonovat tehdejšímu šéfovi počítačové firmy Hewlett-Packard Williamu Hewlettovi, zda by mu neposlal nějaké součástky. Nejenže je obdržel, ale dostal i nabídku na brigádu v HP.


Školu Jobs nedokončil a jeho prvním zaměstnáním byl vývoj nových videoher pro tehdejšího počítačového giganta, firmu Atari. Pak dal výpověď a cestoval po Indii, přičemž experimentoval s halucinogeny. Tyto zkušenosti vedle krátkého školního studia kaligrafie podle jeho pozdějších slov byly zdrojem jeho kreativních vizí.

V HP se Jobs seznámil se Stevem Wozniakem, s nímž a ještě dalšími dvěma společníky ve svých 21 letech založil společnost Apple Computer. První počítač postavili v garáži Jobsových rodičů v roce 1976. Jobs prodal svoje auto, aby projekt pomohl financovat. Počítač prodávali za symbolických 666,66 dolaru a stroj neměl klávesnici ani displej a zákazníci si ho museli sami postavit. Když společnost následujícího roku představila počítač Apple II, zařízení se hned stalo hitem.

další informace:
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/246619-zemrel-technologicky-vizionar-a-otec-iphonu-steve-jobs.html?ref=zpravy-dne
http://blog.ted.com/2011/10/05/remembering-steve-jobs/



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...