"Když se nedívám..."


TENTO VZKAZ BY MĚL ČÍST KAŽDÝ DOSPĚLÝ, PROTOŽE DĚTI SE NA NÁS DÍVAJÍ A DĚLAJÍ TO, CO DĚLÁME, NE TO, CO JIM ŘÍKÁME


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak jsi pověsila můj první obrázek na ledničku, a hned  jsem chtěl namalovat další.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak krmíš toulavou kočku a naučil jsem se, že je správné být hodný na zvířata.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak mi pečeš můj oblíbený koláč, a naučil jsem se, že malé věci mohou být důležitějšími věcmi v životě.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak připravuješ jídlo a neseš ho nemocnému příteli, a naučil jsem se, že si všichni musíme pomáhat a starat se jeden o druhého.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak věnuješ svůj čas i peníze na pomoc těm, co neměli nic, a naučil jsem se, že ti, kteří žijí v dostatku, by měli pomáhat těm, co strádají.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak pečuješ o náš dům a každého v něm, a naučil jsem se, že se máme starat o to, co jsme dostali.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, jak zvládáš svoje povinnosti dokonce i tehdy, když ti nebylo dobře, naučil jsem se, že bych měl být zodpovědný, až vyrostu.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, slzy ve tvých očích a naučil jsem se, že jsou věci, které občas bolí, ale že plakat není hanba.


Když sis mylslela, že se nedívám, viděl jsem, že si mě měla ráda, a chtěl jsem být nejlepší jak jsem jen mohl.


Když sis mylslela, že se nedívám, naučil jsem se většinu toho, co v životě potřebuji, abych se stal dobrým člověkem.


Když sis mylslela, že se nedívám, díval jsem se na tebe a chtěl jsem ti říct:



„Děkuji za všechno, co jsem viděl, když sis myslela, že se nedívám“.

Jan Ámos Komenský

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...